Про проект OS

  1. Суть проекту
  2. Технології
  3. Розвиток продукту
  4. Відкриті закінчення OS
  5. Наші клієнти

1.Суть проекту

      Сімейство продуктів OS це комплекс програм для автоматизації касових місць у торгівлі, громадському харчуванні, видовищних організаціях та заправках. Іншими словами, це фронт офіс для всіх цих напрямів діяльності.

      Це повністю український продукт, створений групою фахівців з 10-річним досвідом роботи у сфері автоматизації торгівлі.

      Часто фронт офіс називають касою або касовим ПЗ (програмним забезпеченням). OS виходить далеко за межі такого вузького формулювання поняття фронт офіс. Наш продукт це великий, центр орієнтований програмний комплекс для автоматизації всіх процесів торгівлі: продаж, сторнування, повернення товару, підключення широкого спектру обладнання, використання програм лояльності, акцій, система повідомлень, інтеграція з різними сторонніми системами (склад, відео спостереження, сторонні системи лояльності) , WEB додатки.

      До комплексу OS входять:

      OpenStore – фронт офіс для мереж магазинів та супермаркетів. OpenStore підійде як food так і non food напрямку продажу.

      Open.Service – рішення для автоматизації громадського харчування. Підтримуються режими роботи фаст-фуду та ресторану.

      Open.Show – вирішує завдання з продажу квитків у видовищних установах, кінотеатрах, театрах, цирках, стадіонах і т.д.

      Open.Station – автоматизація наливу та продажу палива на заправках.

      2. Технології

        Під час створення комплексу OS використовувалися останні технології програмування. Використовувалася мова програмування C# (сі шарп).

        Як операційна система використовується Windows (XP, 7, 8, 10).

        Програмний продукт реалізований таким чином, що інтерфейс системи, логіка та зберігання даних повністю відокремлені один від одного. Для зберігання даних використовуються сучасні СУБД. Для Серверних програм може використовуватися Oracle (для дуже великих систем), Microsoft SQL Server (рекомендована та найпоширеніша СУБД, можливе використання безкоштовних версій) або PostgreSQL (гірше за показниками, але гарантовано безкоштовна). Для OS.Pos(каса) використовується Microsoft sql express server, PostgreSQL або Windows CE (файлова СУБД для маленьких об’єктів)

        OS повністю офлайнова система. Сервера та робочі місця касирів працюють зі своїми базами та обмінюються даними за налаштованим графіком. Таким чином досягається канал незалежність продукту. Після відновлення зв’язку відбувається автоматичне оновлення обміну даними. Для передачі даних OS використовує власні протоколи (не інструменти СУБД). При передачі дані шифруються та архівуються. Це дозволяє оптимізувати ширину каналу, а також використовувати різні СУБД на різних модулях (OS.Server, OS.Manager, OS.Pos).

        Всі серверні програми OS виконані у вигляді сервісів. Доступ до сервісів реалізовано через спеціальну консоль. Таким чином, ви можете підключитися до потрібних вам серверів з будь-якої точки світу.

        Також у OS може використовувати SSL протокол для повністю захищеної передачі даних. Інструменти для створення ключів SSL реалізовані в самому комплексі OS. Таким чином, ви можете досягти безпрецедентного рівеня захисту ваших даних.

        На старті проекту OS працювало з периферійним обладнанням виключно за прямими протоколами. Це дає максимальну надійність під час роботи з обладнанням. На жаль, багато виробників торговельного обладнання та банківських терміналів не завжди надають прямі протоколи. Так на момент написання статті два драйвери було реалізовано через бібліотеки надані виробниками. Незважаючи на це, левова частка обладнання працює за прямими протоколами обміну.

        3. Розвиток продукту

          Сімейство продуктів OS змінюється та доповнюється протягом усього часу з моменту його створення. Ведеться одна основна гілка розробки. Невеликі зміни, які не ведуть до зміни структури бази даних, оформляються у вигляді hotfix (доповнення та зміни). У ці зміни потрапляють виправлені помилки, новий функціонал, нові драйвера пристроїв.

          У hotfix часто потрапляють зміни замовлені конкретними клієнтами. Бувають зміни замовлені клієнтом, які не підходять під ідеологію OS, або не знайдуть застосування в більшості користувачів OS. Такі зміни реалізуються за допомогою відкритих закінчень і не входять до основної гілки продукту.

          При зміні структури бази даних, або додаванні великого функціоналу випускається service pack.

          На час створення статті з моменту виходу OS було опубліковано один service pack та 24 hotfix. У середньому hotfix публікується раз на півтора місяці.

          Право на оновлення мають лише клієнти, які підписали договір супроводу.

          4.   Відкриті закінчення OS

          Комплекс OS створювався як універсальний фронт офіс. Розробники намагалися передбачити максимально можливий функціонал. На жаль передбачити всі нюанси пов’язані з певними бізнес-процесами, або просто окремими побажаннями користувачів неможливо. Для таких проектів у OS є низка відкритих для користувачів бібліотек. Ці інструменти створювалися насамперед для клієнтів та партнерів, які самі можуть створювати альтернативні рішення у OS. На практиці таких людей виявилося дуже мало, але це дозволило розробникам OS досить швидко реалізовувати ексклюзивні доопрацювання під конкретних клієнтів без змін в основній гілці розробки продукту.

          Змінюваними можуть бути дисконтні бібліотеки. Тобто можна швидко створювати нові умови акцій, правила нарахування бонусів та реалізації знижок для постійних клієнтів.

          Також відкрито бібліотеку з переліком подій для підсистеми повідомлень (повідомлення касиру у вікно оплати та друк додаткової інформації на чек).

          Так як інтерфейс відокремлений від логіки та зберігання даних, його зміна не займає багато часу.

          У касі OS можна працювати одночасно з кількома фірмами. Є відкриті бібліотеки, які дають змогу змінювати стандартний механізм оплати.

          Приклад реалізації: При оплаті готівкою покупка клієнта розділяється на два чека з розподілом друку на прив’язані до фірм принтера. При оплаті карткою друкується лише один чек на вказаний принтер.

          Застосунок OS.Manager (заповнення довідників, робота зі звітами, налаштування системи, первинна документація) побудовано за схемою конфігурація + платформа. Платформа – набір логіки та алгоритмів роботи закрита для користувачів. Конфігурація – відкрита. Користувач може змінювати інтерфейс програми, створювати свої документи тощо.

          Клієнти можуть створювати і підключати нові драйвера пристроїв.

          Для аналітики використається блок для побудови звітів. Клієнти можуть змінювати або створювати нові звіти в системі.

          Також досить простим є переклад OS будь-якою мовою. Для цього є спеціальна утиліта з усіма термінами, що використовуються в OS. Необхідно перекласти цей словник та результати передати розробникам для реалізації.

          5.   Наші клієнти

          Продукт OS вийшов на ринок у 2015 році і одразу став популярним в Україні. На момент написання статті було встановлено близько 4 000 касових місць. Крім України продукт також використовується в деяких країнах колишнього СРСР.

          За цей час одними з користувачів програми стали такі компанії як: “Брусничка”, “Фуршет” (Крим), “ЛотОК”, “Грош”, “Оптовичок”, “Digma”, “Копійочка”, “Полісся продукт”, “ОККО” , “Континент”, “Вересень+”, “Колос”, “Наш край”, “Коло”, “Дарс-Д”, “Бочка”, “Промсервіс”, “Кошик”, “Український Бекон”, “Густо” , “Бак Хаус”, “Економ+”, “Добра крамниця”, “Амігос”, “Bierwelle”, “Квартал”, “Супер Економ”, “Дніпро М”, “Абсолют”, “LaBrioche”, “Дніпронефть”, ” Delvi”. Окрім мереж нашими клієнтами є безліч невеликих об’єктів торгівлі та громадського харчування.